gallery/vaaka_kahvakuulat

Tuntikuvaukset - Aikuisten liikunta

Circuit

 

Toiminnallinen kiertoharjoittelutunti, jossa käytetään omaa kehonpainoa sekä erilaisia apuvälineitä. Tehokkaan tunnin aikana treenataan kerhon kaikki lihasryhmät erilaisina patteriharjoituksina. Tunti sopii kaiken kuntoisille, sekä miehille että naisille.

 

Kahvakuula

 

Kahvakuula sopii kaikenikäisille, aloittelijoista monitaitureihin. Perustekniikan lisäksi kuulaa käytetään lisävastuksena monissa kuntoliikkeissä. Liikevalikoima käsittää perusliikkeet työntö, rinnalleveto ja tempaus sekä niiden apuliikkeenä toimivan etuheilautuksen. Tunnille kannattaa ottaa mukaan juomapullo, sisäkengät, hikipyyhe ja rannehikinauhat, jotka pehmentävät ranteeseen kohdistuvaa iskua. Tunti soveltuu kaiken kuntoisille, sekä naisille että miehille.

 

Pilates

 

”10 kerran jälkeen tunnet eron. 20 kerran jälkeen näet eron. 30 kerran jälkeen kehosi on täysin uudistunut.” Joseph Pilates

Pilates on kehittäjänsä mukaan nimetty kehonhallinnan harjoitusmenetelmä. Tätä alun perin nyrkkeilijöille kehitettyä menetelmää käytetään niin tanssissa, voimistelussa, urheilussa kuin myös erilaisten vammojen terapiassa.

Pilates- menetelmässä harjoitetaan kehon syviä lihasryhmiä ja vahvistetaan keskikehon hallintaa. Näillä on suuri merkitys hyvässä ryhdissä ja voiman tuotossa. Hengitystekniikka, vatsalihaskorsetin hallinta ja lantion asento luovat perustan hyvälle kehonhallinnalle. Kaikki muu rakentuu sen päälle.

 

Telinetaitoja ja kehonpainoharjoittelua aikuisille

 

Telinetaitoja ja kehonpainoharjoittelua -tunnin nimi on syystäkin pitkä, sillä tunnin sisältö on hyvin monipuolinen eikä lyhyempi nimi kuvaisi sitä oikein! Tämä ”aikuisten temppistunti” kehittää kehonhallintaa, koordinaatiota, voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta, saa jokaisen kokeilemaan jotain uutta ja antaa onnistumisen elämyksiä omasta taitotasosta riippumatta. Tunnilla yhdistellään elementtejä ja liikkeitä monesta lajista (telinevoimistelu, parkour, akrobatia, jooga…) ja sisältöä voidaan muovata osallistujien toiveiden mukaan.  Tunti ei vaadi aiempaa kokemusta vastaavista lajeista, ainoastaan intoa oppia uutta.  Tervetuloa mukaan! 

 

Huom. Tunti on suunnattu ensijaisesti aikuisille ( ikäraja 14v. ). Aikuisen mukana tunnille voi kuitenkin tulla saman perheen n. 9-vuotias tai sitä vanhempi lapsi joka osaa itsenäisesti harjoitella muiden mukana. Lapsesta ei mene omaa maksua. Ethän kuitenkaan ilmoittaudu tähän ryhmään, jos etusijalla on lapsen harrastus - heille tarjoamme telinetemppuilua, parkouria ja showtanssia.

 

Lavis

 

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

 

Tehotreeni

 

Tehotreeni on monipuolinen ja vaihteleva voimaa, ketteryyttä sekä kehonhallintaa kehittävä tunti, joka sopii yhtä hyvin miehille kuin naisillekin. Tunnilla yhdistellään elementtejä niin Crossfitistä kuin lasten temppuilutunneilta ja hyödynnetään voimisteluvälineitä oman kehon painon lisäksi. Kaikki liikkeet ja harjoitteet sovitetaan jokaiselle sopivaksi, joten tunnille voi osallistua aloittelija tai jo kokeneempi liikkuja.

 

Toiminnallinen treeni, Kalliolahallissa

 

Tunnilla kiertoharjoitteluna oman kehon ja erilaisten välineiden avulla laitetaan irtohiet lentämään! Tuu mukaan!

 

gallery/edcb765ccae8194561fd1a8be509b195.lock
gallery/facebook_img
gallery/google_img