HOLLOLAN VOIMISTELU RY

Circuit

Toiminnallinen kiertoharjoittelutunti, jossa käytetään omaa kehonpainoa sekä erilaisia apuvälineitä. Tehokkaan tunnin aikana treenataan kehon kaikki lihasryhmät. Tunti sopii kaiken kuntoisille, sekä miehille että naisille.

gallery/neliö kahvakuula
Pilates

”10 kerran jälkeen tunnet eron.

20 kerran jälkeen näet eron.

30 kerran jälkeen kehosi on täysin uudistunut.”

Joseph Pilates

 

Pilates on kehittäjänsä mukaan nimetty kehonhallinnan harjoitusmenetelmä. Tätä alun perin nyrkkeilijöille kehitettyä menetelmää käytetään niin tanssissa, voimistelussa, urheilussa kuin myös erilaisten vammojen terapiassa.

Pilates- menetelmässä harjoitetaan kehon syviä lihasryhmiä ja vahvistetaan keskikehon hallintaa. Näillä on suuri merkitys hyvässä ryhdissä ja voiman tuotossa. Hengitystekniikka, vatsalihaskorsetin hallinta ja lantion asento luovat perustan hyvälle kehonhallinnalle. Kaikki muu rakentuu sen päälle.

 

gallery/neliö aikuistemppis
Lavis

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

gallery/neliö kausi 18-19 välineet_7
Toiminnallinen treeni, Kalliola

Tunnilla kiertoharjoitteluna oman kehon ja erilaisten välineiden avulla laitetaan irtohiet lentämään! Tuu mukaan!

gallery/neliö kausi 18-19 välineet_4
Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu on tehokasta ja haastaa koko kehon. Harjoittelussa käytetään kahvakuulailun perusliikkeitä, kuten etuheilautus, rinnalleveto, sekä tempaus, osa liikkeistä tehdään oman kehon painolla. Harjoittelu kehittää lihaskestävyyttä, kesävyyskuntoa ja tasapainoa. Tunti sopii aloittelijoille sekä aiemmin kahvakuulailua harrastaneille, miehille sekä naisille. Tunnille mukaan kannattaa ottaa sisäkengät, hikipyyhe, juomapullo sekä halutessasi rannesuojat.

 

gallery/neliö kausi 18-19 välineet_10
Telinetaitoja ja kehonpainoharjoittelua

 

"Aikuisten Temppis"

 

Tunnin nimi "Telinetaitoja ja kehonpainoharjoittelua" on syystäkin pitkä, sillä tunnin sisältö on hyvin monipuolinen eikä lyhyempi nimi kuvaisi sitä oikein! Tämä ”aikuisten temppistunti” kehittää kehonhallintaa, koordinaatiota, voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta, saa jokaisen kokeilemaan jotain uutta ja antaa onnistumisen elämyksiä omasta taitotasosta riippumatta. Tunnilla yhdistellään elementtejä ja liikkeitä monesta lajista (telinevoimistelu, parkour, akrobatia, jooga…) ja sisältöä voidaan muovata osallistujien toiveiden mukaan.  Tunti ei vaadi aiempaa kokemusta vastaavista lajeista, ainoastaan intoa oppia uutta.  Tervetuloa mukaan! 

 

Huom. Tunti on suunnattu ensijaisesti aikuisille ( ikäraja 14v. ). Aikuisen mukana tunnille voi kuitenkin tulla saman perheen n. 9-vuotias tai sitä vanhempi lapsi joka osaa itsenäisesti harjoitella muiden mukana. Lapsesta ei mene omaa maksua. Ethän kuitenkaan ilmoittaudu tähän ryhmään, jos etusijalla on lapsen harrastus - heille tarjoamme telinetemppuilua, parkouria ja showtanssia.

gallery/ansku
Naisten harrastepalloilu

 

Naisten höntsäpalloilussa pääset pelaamaan erilaisia pallo- ja mailapelejä. Tuntiin sisältyy alkulämmittely ja peruspalloilutaitoharjoitteita, mutta pääpaino on pelaamisessa. Lihaskuntoa harjoitetaan pääasiassa muun tekemisen ohessa. Aiempaa palloilutaustaa ei tarvita, riittää että olet innostunut pelaamisesta.

gallery/neliö trainers-1685162_1920