HOLLOLAN VOIMISTELU RY

gallery/neliö kausi 18-19 välineet_4
Circuit

Toiminnallinen kiertoharjoittelutunti, jossa käytetään omaa kehonpainoa sekä erilaisia apuvälineitä. Toiminnallisen treenin tarkoituksena on treenata monipuolisesti koko kehoa ja sen ominaisuuksia, kuten tasapainoa, räjähtävyyttä, kestävyyttä sekä lihasvoimaa. Tunti sopii kaiken kuntoisille, sekä miehille että naisille.

gallery/neliö kahvakuula
Toiminnallinen kuulatreeni

Toiminnallinen kuulatreeni on monipuolinen, koko kehoa vahvistava tunti jossa pääpaino on kahvakuulalla tehtävissä liikkeissä. Kahvakuulaharjoittelu on tehokasta ja haastaa koko kehon. Harjoittelussa käytetään kahvakuulailun perusliikkeitä, kuten etuheilautus, rinnalleveto, sekä tempaus, osa liikkeistä tehdään oman kehon painolla. Harjoittelu kehittää lihaskestävyyttä, kesävyyskuntoa ja tasapainoa.  Tunti sopii aloittelijoille sekä aiemmin kahvakuulailua harrastaneille, miehille sekä naisille. Tunnille mukaan kannattaa ottaa sisäkengät, hikipyyhe, juomapullo sekä halutessasi rannesuojat.

 

gallery/tuuli
Flowjooga

Dynaaminen joogatunti, joka sisältää kehoa avaavia ja vahvistavia liike- ja hengitysharjoituksia sekä lyhyen loppurentoutuksen tai meditaation. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita.

Mukaan oma joogamatto ja juomapullo.

 

gallery/neliö käsilläseisonta
Telinetaitoja ja kehonpainoharjoittelua

Tunnin nimi "Telinetaitoja ja kehonpainoharjoittelua" on syystäkin pitkä, sillä tunnin sisältö on hyvin monipuolinen eikä lyhyempi nimi kuvaisi sitä oikein! Tämä ”aikuisten temppistunti” kehittää kehonhallintaa, koordinaatiota, voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta, saa jokaisen kokeilemaan jotain uutta ja antaa onnistumisen elämyksiä omasta taitotasosta riippumatta. Tunnilla yhdistellään elementtejä ja liikkeitä monesta lajista (telinevoimistelu, parkour, akrobatia, jooga…) ja sisältöä voidaan muovata osallistujien toiveiden mukaan.  Tunti ei vaadi aiempaa kokemusta vastaavista lajeista, ainoastaan intoa oppia uutta.  Tervetuloa mukaan!

Tunneilla harjoitellaan vaihtuvin teemoin, jolloin harjoittelu painottuu esim.  käsilläseisontaan tai eteenpäin pyöriviin liikkeisiin (kuperkeikat, volttien kehittely). Jokaisella tunnilla tehdään myös muuta, mutta toistojen ja monipuolisten harjoitteiden avulla haetaan varmuutta teeman mukaisiin osa-alueisiin.

Huom. Tunti on suunnattu ensijaisesti aikuisille ( ikäraja 14v. ). Aikuisen mukana tunnille voi kuitenkin tulla saman perheen n. 9-vuotias tai sitä vanhempi lapsi joka osaa itsenäisesti harjoitella muiden mukana. Lapsesta ei mene omaa maksua. Ethän kuitenkaan ilmoittaudu tähän ryhmään, jos etusijalla on lapsen harrastus - heille tarjoamme telinetemppuilua, parkouria ja showtanssia.

gallery/ansku
Lavis

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

gallery/neliö trainers-1685162_1920
Toiminnallinen treeni, Kalliola

Tunnilla kiertoharjoitteluna oman kehon ja erilaisten välineiden avulla laitetaan irtohiet lentämään! Tuu mukaan!

gallery/neliö kausi 18-19 välineet_7
Naisten harrastepalloilu

Naisten höntsäpalloilussa pääset pelaamaan erilaisia pallo- ja mailapelejä. Tuntiin sisältyy alkulämmittely ja peruspalloilutaitoharjoitteita, mutta pääpaino on pelaamisessa. Lihaskuntoa harjoitetaan pääasiassa muun tekemisen ohessa. Aiempaa palloilutaustaa ei tarvita, riittää että olet innostunut pelaamisesta.

gallery/youth-4811405_1920 (2)
Miesten harrastepalloilu

Miesten kuntopalloilu on nimensä mukaisesti miehille suunniteltu palloiluryhmä.

Tunneilla pelataan rennolla otteella erilaisia pallo- ja mailapelejä. Tunti sopii kaikentasoisille palloilijoille ja sisältää pelien ohella lihaskunto- ja venyttelyosuuden. Ohjaajana Antti Anttonen, liikunnanohjaaja YAMK.